Mióta itt vagyok, nem voltak hullámvölgyeim. Nem tudtam, mi az a rossz nap, rossz hangulat, lelki válság. Miattam aztán eshetett az eső napokig. Tisztában vagyok vele, hogy az ifjúkor az útkeresés életszakasza, ezért nem bántott az a pár kérdés a fejemben, amire még nem kaptam választ. A jó kérdés néha fontosabb is, mint a jó válasz. Egyébként is van már annyi megingathatatlanul jó válasz a fejemben, amivel nehezen hoz zavarba az élet, és amelyek örök optimistává tesznek. De minden örök optimistának lehet néha pesszimista hangulata. Mint nekem, ezen a hétvégén.

A lavinát elindító ok annyi, hogy harry pottert megszégyenítő módon kivarázsolódott a pénztárcám a táskámból. Hogy mikor, honnan és hova, arra egyszerre van ezer lehetőség, és egyszerre nincs semmi magyarázat. Nem a 20 euró volt a legnagyobb probléma, hanem az egész életem dokumentációja, a mamitól karácsonyra kapott buksza, és az Ernő papa kézírásával leírt zalaegerszegi buszmenetrend, ami az egyik kedvenc emlékem volt. Ételt nem nagyon nyeltem le a hétvége alatt, és mosolyra sem igazán nyílott a szám. Nem vidított fel az oroszok éneklős vodkája, és az észtek jégkrémes palacsinta-reggelije, amire kötelező volt pizsamában átmenni. Bántott minden elköltött cent és bántott minden magam körül, mert nem volt rend magamban. Hibáztattam a mesevilágom, törölni akartam a blogot, felvételizni a jogra, vagy valami másik olyan szakra amit gyűlölök, hogy majd fontos ember legyek és sok pénzt keressek, és majd egyszer mindent visszaadhassak. Erasmusbűntudatom volt.

Akkor találkoztam Emersonnal. Emerson amerikai, és olyan barátaimhoz tudnám hasonlítani, mint Shakespeare, Frida vagy Virginia és még jaj de mennyien. Ők azok a barátaim, akik bár már nem élnek, mégis rengeteg választ kaptam tőlük. Emerson esszéiből rájöttem, hogy bölcsész vagyok, már abban az értelemben, amit számomra jelent ez a szó. És Emerson azt mondja „ne keresd magad önmagadon kívül.” Választ kaptam az írásra, a költőre, és a költészetre, a szükségükre és az értelmükre. Ezeket, bár nem bonyolultak, most megtartom magamnak, és azoknak az embereknek és helyzeteknek, akiknek majd szükségük lesz rá, akik ugyanígy feltették ezeket a kérdéseket. Szóval bárki bármit is mond, türelemmel és soha nem lankadó éber figyelemmel keresem tovább a saját harcaimat, próbálom felismerni és megragadni a saját lehetőségeimet, nem engedni a saját világomból, és mégis megfelelni ennek a világnak is. Csak az bánt, és kelt bűntudatot, hogy ehhez még mindig időre van szükségem. Viszont a múlt gazdagít, és ennél igazabb, meg vigaszt nyújtóbb sablonszöveg nincs is a világon.

Ui: a pénztárcám meglett, hála a városházán hatékonyan működő ’talált tárgyak irodának’, holnap vehetem át a rendőrségen. Csupa izgalom. 

uiui: és Emerson mellett a Zsuzsinak is köszönöm:)

Szerző: dalmus  2009.05.12. 19:56 7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://koln.blog.hu/api/trackback/id/tr401117839

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hátország1 2009.05.12. 20:52:46

A múlt gazdagít. Igen. Akkor lehet tanulni belőle.
Aki megmondja, hogy hibáztál, nem biztos, hogy rosszat akar. Imádod az utazást, a jó könyveket, a bulikat. De ez mind pénzből van. Az ember amiért megküzdött, és elveszíti, annak a hiánya igenis fáj. És ez baj?
Millió puszi!

ZSuuuuu 2009.05.12. 23:24:22

na látod, mondtam én hogy nincs olyan baj amin egykis csoda ne segítene!:)ennyit tudtam intézni.....cserébe engem elkapott az ellenőr múlt héten és kizártam magam a saját lakásomból,30 perces stand up után is 10000 volt...de legalább nem gyógyszerre ment sőt bosszúból vettem szép új cipőt is!a kis Dalmáknak meg majd te állod az Erasmusát..nyugi

kekzold 2009.05.13. 00:36:44

Mondtam én, hogy rendőrségre kell menni, meg telefonálni és lőn. A fene, hogy mindig igazam van:)misszjúú!

CB 2009.05.13. 01:50:55

anyám múltkor hármat is mellétalált a lottón, de lesz ez még így se, és ha nyerünk, akkor csendben örülök neki, és meghívlak belőle három gombóc fagyira a mekiben :D
szard le a pénzt most, majd később görnyedünk érte irodákban

0808 2009.05.13. 22:38:19

Szia Dalmám!

Már majdnem elkezdtem fellapozni a "Vidd hírét az Igazaknak" örökzöldet, annak is a legvégét, amiben olyan szépen leírják, hogy tanuljuk meg elengedni a dolgokat, mert úgysem tudjuk az egész múltunkat a hátunkon cipelni, és az örökkévalóban úgyis mindent megtalálunk.
De aztán láttam, hogy megoldódott. Azért kíváncsi lennék, hogy a németek a 20 Eurót is bennehagyják-e?:)

Igazán szépeket írsz! Ha egyszer híres leszek, veled iratom meg az életem történetét, megszépítenéd az emlékeimet az biztos:) De ne aggódj, egyenlőre nincs előjele a népszerűségi rátám növekedésének.

puszi

dalmus 2009.05.14. 00:01:51

Az életed történetébe biztosan beleírnám, mikor te és én három zrínyis férfitanárral berúgtunk Roglán, aztán megpróbáltunk hálózsákban aludni a zánkai víztározó alatt, és Valkonyának sem lesz sohasem alkonya.
De én nem tudnék olyan szépet írni, mint ahogyan rólad kellene írni.
Egyébként nekem ilyen 'balesetek' esetén azonnal az Igazak jutnak eszembe. Még egy ilyen és elindulok megkeresni őket, vagy azt az alaszkai varázsbuszt, csak hiányozna a mcdonaldos karamellás fagyi:) meg a barátaim:)
A 20 eurót kivették, de nagyvonalúan meghagyták az aprót, és a rendőrkapitány őrjítően sármos:)
Jóéjt!

CB 2009.05.14. 14:15:31

de ugye ez nem az a nyugdíjas rendőrkapitány, aki felcipelte az emeletre a zalai boroshordókat neked?

figyelem, Laura, elhangzott a kapitány szó!
süti beállítások módosítása